איך מעצבים אלבום תמונות בעבודת יד

זה לא פוסט למעצבות או יוצרות, זה פוסט שהמטרה שלו היא להכניס אתכם מעט לעולם שלי כשאני ניגשת למלאכת העיצוב של אלבום תמונות בעבודת יד. בניגוד למקומות שבהם ניתן להזמין אלבום מעוצב על פי בחירה מכמה תבניות שהוכנו מראש, והכנסת התמונות נעשית אל תוך התבנית הגנרית, אצלי העיצוב של האלבום הוא השלב האחרון, לא הראשון, בתהליך העבודה.

כל המטרה שלי בעסק הזה, מה שנקרא « הרעיון המסדר » שלי וה »אני מאמינה » העסקי שלי, מבוסס על המנטרה שלא יכולה להיות תבנית אחת שמתאימה לסיפורי חיים שונים ומגוונים. אני כותבת את זה כאן כמעט בכל פוסט שאני מעלה וזה מסר, ה-מסר, הכי חשוב שיש לי להעביר. לפני שאני אציע עיצוב מסוים, או אחשוב על כיוון מסוים לעיצוב של אלבום, אני קודם כל רוצה להכיר את הסיפור שהאלבום הזה יספר.

אני רוצה להכיר את הדמויות, את האופי שלהן, האם האלבום מיועד למישהי שאוהבת המון פרינטים ומה שהכי ישמח אותה זה אלבום גדוש בכל טוב של אלמנטים קישוטיים; אולי האלבום מיועד לפעוט מתוק שהצבע האהוב עליו זה ורוד; האם מדובר באלבום משפחתי למשפחה עם המון המון הומור עצמי והם יבינו, יעריכו ואפילו יקוו להכניס כמה קריצות בעיצוב של האלבום שלהם. מנעד האפשרויות מתרחב בהלימה מדויקת לכמות הסיפורים והאלבומים. כל אלבום עומד בפני עצמו, מיוחד במינו, ומותאם במדויק למי שעומדת או עומד לקבל אותו.

אז איך מעצבים אלבום תמונות בעבודת יד? מקשיבים ללקוחות. מקשיבים לטון הדיבור שלהם, או בחירת המילים שלהם, כשהם מדברים על האלבום ומסבירים לי מי מופיע בתמונות. שואלים שאלות ומבררים מה הנמען של האלבום יאהב לקבל, האם יש לו תחביבים שאפשר לשלב מוטיבים מתוכם בתוך האלבום, אילו צבעים היא תאהב במיוחד, ומה ישמח אותה לראות.

העיצוב הוא הביטוי הפיזי של ההקשבה הזאת. ברגע שעובדים בגישה כזו אי אפשר בהגדרה לקבל את קיומן של התבניות המוגדרות מראש, ואי אפשר בכלל לגשת לעיצוב האלבום לפני שסיימנו את מלאכת בחירת התמונות, הדפסתי אותן ואני רואה אותן מונחות מולי על השולחן, ולא על גבי צג של מחשב. כך מעצבים אלבום תמונות מעוצב בעבודת יד, מתוך הקשבה, מתוך היכרות ומתוך רצון לתת כבוד לייחודיות של כל סיפור וכל אלבום בפני עצמו. לכל אחד מאיתנו יש סיפור ששווה לספר אותו, אלבום תמונות מעוצב בעבודת יד הוא דרך אישית, מקורית ומלאת משמעות לעשות זאת.