לעצב אלבום ללקוחות חוזרים

לשמחתי הרבה יש לי הרבה לקוחות חוזרים. לקוחות שקיבלו אלבום שעיצבתי להם בעבודת יד מלאה, או לקוחות שהזמינו בעצמם אלבום כדי להעניק למישהו אחר או לעצמם במתנה. אלבום תמונות מעוצב בעבודת יד הוא מתנה נהדרת, הוא יכול להתאים למגוון רחב של אירועים, החל ממתנה סמלית אך אישית ומשמעותית לפרידה מעמית מהעבודה, וכלה באלבום שכולו תמונות משפחתיות וברכות מרגשות לסבתא שחוגגת יום הולדת תשעים.

ובאמת, כמות הלקוחות החוזרים שיש לי מצביעה בבירור על כך שברגע שלקוחות נחשפים לאלבום תמונות כמתנה זה בדרך כלל יהווה עבורם מענה איכותי מושלם גם לאירועים אחרים. אותי כבעלת העסק וכמובן כיוצרת זה בוודאי משמח מאד. אין מחמאה גדולה יותר מאשר לקוחות שחוזרים שוב כי הם אהבו את האלבום הראשון שיצרתי עבורם.

יחד עם זאת, יש גם אתגר גדול עוד יותר בעיצוב אלבום שני או שלישי ללקוחות חוזרים. נכון, שבהגדרה כל אלבום שאני יוצרת הוא אלבום ייחודי. אני לא עובדת עם מוצרי מדף וכל אלבום נבנה בהתאמה אישית מלאה לסיפור שאותו הוא נועד לספר, לפי ההזמנה והטעם האישי של הלקוחה. יחד עם זאת, טכניקות קיפולי הנייר עצמם יכולות לחזור בין אלבומים שונים, השילוב בין טקסטורות שונות כמו מסגרות רקומות לעמודי האלבום ועוד, כבר הפכו לסוג של חתימה עיצובית מובחנת שלי כיוצרת.

כשלקוחה חוזרת אליי להזמנה נוספת של אלבום, אני רוצה שהיא תתרגש מחדש, כמו באלבום הראשון שהיא קיבלה. אני מנסה ללכת על הקו הדק שבין תחושת נינוחות וביטחון במשהו מוכר לבין לא להיכנע לעיצוב צפוי וחוזר על עצמו.

איך זה קורה בפועל? באמצעות שילוב של שני קווי פעולה מקבילים. ראשית, ברמת המאקרו, אני מקפידה כל הזמן ללמוד טכניקות עבודה חדשות, להתעדכן בטרנדים חדשים בעולם העיצוב ולהתנסות בשיטות שונות ובסגנונות קיפולי נייר שונים ומתוחכמים. שנית, לפני שאיישם את כל אלו על האלבום החדש של הלקוחה החוזרת, אני אסתכל ואזכר באלבום הקודם שעיצבתי לה, אגדיר אלו טכניקות קיפולי נייר אני לא אשתמש בהן הפעם כדי לא למחזר, ואסמן לעצמי היכן יש מקום להכניס אלמנטים חדשים.

עיצוב אלבום בעבודת יד ללקוחות חוזרים הוא דוגמה מקסימה לאופן שבו העבודה הזו מחייבת אותי כל הזמן לתרגל מחשבה יצירתית, לא לקפוא על השמרים, להתנסות ולהמשיך להתפתח מבחינה מקצועית.