אפקט של

מכירים את זה שמנסים למכור לכם "אפקט של"?

אתן לכם כמה דוגמאות – בואו נוסיף צל שחור על שתי צלעות של התמונה וננסה ליצור "אפקט של" תלת-מימדיות, או לתת קצת נפח לעמוד; או כשרוצים לתת "אפקט של" חספוס ומרקם אז משתמשים בדוגמה דיגיטלית של חול או בד.

בעיני אין שום סיבה להסתפק ב"אפקט של" אם אפשר לקבל את הדבר האמיתי.

במקום לבחור בהכנת אלבום תמונות דיגיטלי בתבנית עיצובית מוגדרת מראש במחשב שאמורה ליצור "אפקט של" תלת מימדיות, אפשר ליצור תלת-מימדיות באמת באלבום תמונות מעוצב בעבודת יד.

איך מעצבים עמוד תלת-מימד באלבום תמונות בעבודת יד? יש כמה טכניקות. ראשית, ניתן להשתמש במדבקות עבות מתחת לתמונה, באופן כזה שהתמונה בולטת בגובה של 2 מ"מ מעל גובה הנייר. הצל שיתקבל הוא צל אמיתי, כזה שמגיב לאור ולזווית שבה הוא מאיר על התמונה, ולא צל מלאכותי שהוא לא יותר מעיבוי שחור של המסגרת.

טכניקה נוספת ליצירת תלת ממדיות היא באמצעות שכבות של נייר מודבקות אחת על השניה, או כפי שזה נקרא בעגה המקצועית "מאטינג". מדביקים את התמונה על מסגרת דקה, בד"כ בצבע שחור או לבן, אני אישית מעדיפה את השחור כיוון שהוא מקפיץ את התמונה ומבליט אותה מעל לשאר העיצוב. את התמונה עם המסגרת מדבירים על גבי נייר מעוצב, וכך אפשר להמשיך עם כמה שכבות שרוצים וכך התמונה בולטת מעל לפני העמוד עצמו.

ומרקמים? איך מייצרים משחק של מרקמים באלבום תמונות בעבודת יד? זה כבר באמת פשוט, והשמיים הם הגבול מבחינת היצירתיות שאפשר להגיע אליה. למשל, אני אוהבת לשלב חוטי רקמה ולרקום מסגרות לעמודי האלבום השונים. אני אוהבת להשתמש בסרטים כדי לאגד תמונות ביחד.

אלבום בעבודת יד הוא בדיוק כפי ששמו מרמז – נעשה ומוכן בעבודת יד מלאה. אין פה אפקטים שמייצר מחשב על כל המגבלות שלו. האפקטים נוצרים כתוצאה מעבודה אמיתית ומדויקת בהתאם לרצונו של הלקוח. אפשר לדייק את המינון, את בחירת הצבעים, את כמות התמונות, את הכל, לפי הרצון של הלקוח ומגבלות התקציב שאיתן הוא עובד, מבלי להתפשר על האיכות.

אין שום סיבה להסתפק באלבום תמונות דיגיטלי עם "אפקט של" כשאפשר לקבל את הדבר האמיתי באלבום תמונות מעוצב בעבודת יד.